2020. április 10., péntek

Csónakázás, szép idő,tekergés

Ilyen szép időben hívogatott a természet

Szép napsütéses tavaszi reggel, pihenős vagyok. Mi legyen a napi terv? Egy tavaszi spiccbotos keszegezés képe ötlött fel előttem, de elhessegettem a gondolatot, gyakorolni kellene a kutyával. Aztán rábeszéltem magam, hogy ha horgászni nem is, de 1-2 órácskára lenézhetek a vízre csónakázni.

Szép tavaszi környezet.(Tőkés réce pár)

Gyakorta találkozni velük, de mégis el tudok gyönyörködni bennük.

Nádi sármány (sajnos rosszul kivehető)

Bakcsó

Lomb nélkül jól láthatóvá válnak a fészkek.

Vólent-öböl, magas part.


Alámosott partszakasz
Sok a bedőlt fa.



3kg körüli ponty. (Volt)

Mélyen az öbölben futottunk össze.

Elkóborolt némakacsának (pézsmarécének) tűnik.

Napozó mocsári teknős.

Sajnos nem engedett közel.

Ennek megfelelően a képeken sem jól kivehető.

De Füstös récére vagy Cigányrécére tippelek. 

A csónakázás mivel nem nyúlt túl hosszúra, úgy ítéltem meg hogy még egy kis tekergés bele fér. Kikötöttem és autóba szálltam. Gondoltam átnézek a holtág túlsó oldalán elterülő várszegi részre.

A jó időnek köszönhetően szárazak és jól járhatóak az utak.

Befelé haladva pár kisebb erdősáv mellett vezetett utam.
A terület elég hasonló jelleget mutat.


Ezt látva nem gondolná az ember hogy egykoron itt a Duna tekergett.

Amint volt egy kis fás sáv, ott találtam is egy etetőt.

Járva a határt mindig jó látni hogy törődnek a vaddal.
Várszeg pusztához érve komótosan felém baktató, és engem vizslató bivalyok látványa fogadott. 


Ezt a bejáratot feltételezem nem sokan használják. Gondolom inkább Fadd felől a kompon közelítik meg inkább.
Ha jól tudom a Várszegfarm Kft. kezelésében van a telep.
Tovább haladva a holtág vége felé pár őzre lettem figyelmes. Egy jó fél órás spektíves nézelődés után sikerült pár hasonlóan rossz képet készítenem.
A sok etető üzemeltetését meghálálja a vad.
Az előbbi szavaimat alátámasztandó elég sok apróvadat láttam a területen.


Tapsi füles.
A holtág végéhez közeledve az út a víz mellett halad.


Itt még egybefüggő a vízfelület.
Itt már fogy a víz.

Pár szebb fa a területről.








Tovább haladva Gerjen felé egy fácán kakas bújt meg előlem a bokrok között.(Figyelmes szemlélő észre veszi)
Egy nagyobb őz rudliba botlottam.




Majd egy bak keresztezte utamat.

Ismét egy fácán kakas bújik előlem.

Itt már feladta a rejtőzést.


Beérve Gerjenbe haza felé vettem az irány. Összességében elment a dél előtt, de egy cseppet sem bánom, mert vadban gazdag környezetben járhattam, és ezek a kis kiruccanások feltöltik az embert.(Legalább is engem)
Össze sem tudom számolni hogy az éledő tavaszi természetben ezen pár óra leforgása alatt mennyi madarat, vadat sikerült megfigyelnem, mert megörökítenem annak csak töredékét sikerült. A területen elég sok apróvaddal találkoztam. Valószínűleg ez köszönhető annak is hogy a mezei nyulaknál bagzási időszak, a fácánoknál dürgési időszak van, az őzeknél pedig még nem oszlottak fel a rudlik. 








































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése